نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3254
-
الف
+

رییس جمهور افغانستان از مدال آوران جهانی ریاضیات تجلیل کرد

«محمد اشرف غنی» رییس جمهوری اسلامی افغانستان از «محمد» و «احمد نوری» مدال آوران مسابقات بین المللی ریاضیات که در کشور «بلغاریا» برگزار شد تجلیل کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری اسلامی افغانستان در جریان دیدار علمی شاگردان مکاتب «ازارگ» ، با «محمد نوری» مدال آور طلا و «احمد نوری» مدال آور برنز در مسابقات بین المللی ریاضیات که در کشور «بلغاریا» برگزارشده بود، دیدار کرد و آنان را مورد تشویق قرارداد.

رییس جمهور با قدردانی از مدال آوران ، برای آنان آینده روشن و موفقیت های بیشتر آرزو کرد و گفت: « شما ظرفیت های جوانان و شاگردان افغان و تصویر واقعی افغانستان نوین را به جهانیان به نمایش گذاشتید

رییس جمهور گفت: زمانی که جنگ نامشروع در افغانستان پایان یابد، باور دارم که جوانان ما در فضای امن بیشتر می توانند بدرخشند و برای کشور شان مدال ها و افتخارات کسب کنند.

اشرف غنی

در مقابل، «محمد نوری» و «احمد نوری» از توجه و تشویق رییس جمهور از آنان، تشکر کردند و گفتند که هدف اساسی شان پس از پایان دورۀ تحصیلی، خدمت بیشتر به وطن و مردم و کسب افتخارات است و برای رسیدن به این آرمان ملی، شب و روز تلاش می کنند.

گفتنی است که کشور «بلغاریا» مسابقات بین المللی ریاضیات را از سال 2013  همه ساله با شرکت نوجوانان از پنج قاره جهان برگزار می کند و مسابقات سال روان به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین انجام شد.

م ا

نظر شما
ارسال نظر